تجارت در ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

اگر به فکر ورود به عرصه بین المللی تجارت می باشید از میان کشورهای همسایه ایران ، کشور ترکیه به طور قطع یکی از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود، رشد متناسب اقتصادی و تجاری در این کشور در اخیرا مورد توجه بسیاری از تجار و فعالان عرصه اقتصاد بوده است.

همچنین موقعیت خاص جغرافیایی اورآسیایی این کشور برای تجارت بین المللی یک امکان خاص فراهم آورده است.

درکشور ترکیه شما به راحتی می توانید کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف خریداری کرده، وجه آن را به شرکت فروشنده حواله نمایید و از فروشنده بخواهید تا محموله شما را به هر گمرکی که لازم است اعم از گمرکات ایران و یا کشور ی ثالث ارسال نماید، چراکه از امکانات ویژه ثبت شرکت در ترکیه می توان به عدم نیاز به داشتن شریک ترک اشاره کرد یعنی در کشور ترکیه شما می توانید مالک صد در صد شرکت خود باشید .

توجه داشته باشید که ثبت شرکت در ترکیه برای شما نیاز شروع هر گونه فعالیت اقتصادی خواهد بود این فعالیت شامل هرگونه فعالیت اقتصادی مانند افتتاح یک رستوران، یک مغازه، آرایشگاه و یا هرگونه فعالیت است.

برخی از مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه :

ثبت شرکت در ترکیه بدون اجبار به داشتن شریک ترک

دریافت اقامت ترکیه

-سفر به ۱۰ ها کشور جهان بدون نیاز به داشتن ویزا

-هزینه مناسب زندگی و نگهداری شرکت

-عدم پرداخت هزینه ثابت وپرداخت مالیات بر اساس درآمد شرکت

اکثر شرکت هایی که در قانون تجارت ایران قابل ثبت هستند در کشور ترکیه نیز قابل ثبت می باشند و تفاوت های آن جزئی و اندک می باشد البته محبوب ترین و قابل قبول ترین انواع شرکت که به ترتیب ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه وثبت شرکت سهامی عام در ترکیه و ثبت شرکت سهامی خاص در ترکیه میباشد.

شرکت های قابل ثبت در ترکیه

 

شرکت با مسئولیت محدود:

در قانون ترکیه این شرکت حداقل با یک نفر و حداثر با ۵۰ نفر قابل ثبت می باشد ومسئولیت شرکاء در مقابل دیون شرکت به میزان سرمایه گذاری شده در شرکت می باشد. حداقل سرمایه برای تاسیس این شرکت ۱۰۰۰۰لیره ترکیه می باشد .

ثبت شرکت سهامی خاص در ترکیه و ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه:

همانطور که می دانید سرمایه در این نوع از شرکت به قسمتهای مساوی تقسیم شده است و سهام نام گرفته است ، تعداد سهم شرکا که حداقل می بایست ۵ نفر باشند (متشکل از حقیقی و حقوقی) نامحدود است و می توانند به هر میزان که مایل هستند سهام خریداری نمایند. همچنین شرکاء در مقابل دیون شرکت به اندازه سهمشان مسئولند ونه بیشتر.

شرکت سهامی در ترکیه بر دو نوع است :

شرکت سهامی خاص (سهامداران زیر ۲۵۰ نفر)
شرکت سهامی عام (سهامداران بیشتر ۲۵۰ نفر)

فهرست