مطبوعات خارجی چهارشنبه ۲۷ آوریل ۲۰۱۶

رسانه CRİ آنلاین چین نوشت: “کرواسی، از روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا دفاع میکند ”

در این خبر میخوانیم، کولیندا گرابار کیتاروویچ رئیس جمهوری کرواسی گفت:”کشور کرواسی با توجه به تجربیاتی که در روند عضویت در اتحادیه اروپا کسب کرده است، میتواند نقش مهمی در روند یکپارچه سازی ترکیه در این اتحادیه ایفا کند.” در پی دیدارهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در جریان سفر به زاگرب پایتخت کرواسی، گیتاروویچ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک طی سخنانی اعلام کرد که کشور کرواسی از روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت میکند. رئیس جمهوری کرواسی گفت:”به عنوان اعضای ناتو نیز با یکدیگر همکاری مطلوبی داریم. هر دوی این کشورها از عضویت دیگر کشورهای اروپای جنوب شرقی، در ناتو و اتحادیه اروپا حمایت میکنند. ”

رادیو صدای آمریکا اعلام کرد: اتحادیه اروپا موضوع آموزش زبان ترکی به سوری ها را در دستور کار خود قرار داد.

در این خبر میخوانیم، یوهانس هان کمیسر اتحادیه اروپا در امر سیاست همجواری و مذاکرات گسترش این اتحادیه، در جریان بازدید از اردوگاه پناهجویان در شانلی اورفا، با پناهجویان دیدار و گفتگو کرد. وی اظهار داشت که بر اساس آنچه که در این اردوگاه دیده است، نیاز مبرمی به آموزش زبان ترکی به پناهجویان وجود دارد. یوهانس هان ضمن تاکید به همکاری های نزدیک جهت رفع این بحران گفت: به همین دلیل نیز نیاز مبرمی به آموزش زبان ترکی جهت همکاری بهتر وجود دارد. یوهانس هان با اشاره به اینکه برای طرح دولت ترکیه در راستای ارائه اجازه کار به پناهجویان سوری نیز اهمیت بسزایی قائلند گفت:”چنین فرصتهایی نباید به دلیل فقدان زبان، از دست برود.”

پرتال خبری TURKİSHNY نوشت: مراسم ویژه افتتاحیه نمایشگاه سلجوقیان در نیویورک

بر اساس این خبر، نمایشگاه سلجوقیان در موزه متروپولیتان در شهر نیویورک آمریکا که فعالیتهای مربوط به برگزاری آن از چهار سال پیش آغاز شده بود، طی مراسم ویژه ای آغاز به کار کرد. در این مراسم نمونه هایی از موسیقی سنتی ترکیه به اجرا درآمد. در این نمایشگاه آثار باستانی و هنری متعلق به قرون یازدهم و سیزدهم متعلق به دوره سلجوقیان به معرض نمایش درآمده است. بیش از ۲۷۰ اثر تاریخی و هنری نظیر سرامیک، شیشه و سفال و دیگر صنایع دستی چوبی و پارچه ای به نمایش گذاشته شده است. میراث فرهنگی، هنری و تاریخی دوره سلجوقیان که جایگاه مهمی در دوره قرون وسطی داشته است، در این نمایشگاه در چهارچوب ۵۰ مجموعه مختلف به معرض نمایش گذاشته شده است.

و کانال الجزیره اعلام کرد: گالاتاسارای برای کسب پیروزی در میدان نبرد حضور دارد

در این خبر میخوانیم، تیم بسکتبال گالاتاسارای ترکیه، در چهارچوب مسابقات برگشت فینال یوروکاپ امروز به مصاف با تیم استراسبورگ از فرانسه خواهد رفت. این تیم با کسب ۵ امتیاز بیشتر به قهرمانی دست خواهد یافت. این مسابقه راس ساعت ۲۰:۰۰ امشب در سالن ورزشی عبدی ایپکچی برگزار خواهد شد. در دیدار رفت این مسابقه، گالاتاسارای با نتیجه ۶۶-۶۲ مغلوب شده بود. گالاتاسارای در صورت کسب مقام قهرمانی از این مسابقات، سال آینده مستقیما از حق شرکت در مسابقات یورولیگ برخوردار خواهد شد.

فهرست