مطبوعات ترکیه سه شنبه ۲۴ مه ۲۰۱۶

روزنامه ینی شافاک طی گزارشی با عنوان ” ترکیه درب انسانیت را نخواهد بست ” می نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در اجلاس عالی انسانی جهان که با شرکت حدود ۶۰ رئیس دولت و حکومت ترتیب یافته و طی آن سیستم یاریهای انسانی بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، با ابراز اینکه، در سیستمی که مرگ هزاران کودک نادیده گرفته می شود، مسئله ای وجود دارد ، از سازمان ملل خواستار انجام رفورم گردید. اردوغان ضمن اشاره براینکه، ترکیه تحت هر شرایط، آنهایی را که در وضعیت سختی قرار دارند در آغوش خواهد کشید، اظهار داشت، هر کسی که باشد، دربهایمان را هرگز برروی انسانها و عالم بشریت نخواهیم بست. رجب طیب اردوغان گفت، ترکیه که بیشتر از دیگر کشورهای جهان از پناهجویان میزبانی می کند، حمایت و یاری بایسته را از جامعه بین المللی دریافت نکرده است.

روزنامه استار در گزارشی از تیتر ” بحران پرواز اکتشافی بین امریکا و روسیه ” استفاده کرده و می نویسد، وزارت دفاع روسیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام داشت، هواپیمای متعلق به امریکا از نوع آر سی – ۱۳۵ در خلال پرواز اکتشافی بر روی دریای ژاپن به مرز روسیه نزدیک شده است. براساس این اطلاعیه، در پی این حادثه کاردار نظامی سفارت امریکا در مسکو به مقر وزارت دفاع روسیه فراخوانده شده و در مذاکرات گفته است، باید برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث، تدابیر لازمه اتخاذ بشود.

روزنامه صباح در گزارشی تحت عنوان ” واکنش شدید مردم به نمایندگان حزب دموکراتیک خلقها ” می نویسد، مردم شهرستان صور استان دیاربکر که از لوث وجود سازمان تروریستی پ ک ک پاکسازی شده است، به نمایندگان حزب دموکراتیک خلقها واکنش نشان دادند. شهروندان با گفتن اینکه، ” چرا به اینجا می آئید، بخاطر شما شش ماه است که نمی توانیم وارد خانه هایمان بشویم. ” از نمایندگان حزب دموکراتیک خلقها خواستار ترک صور گردیدند. شهروندان نمایندگان این حزب را مسئول تلفات جانی ناشی از حملات تروریستهای پ ک ک و به آتش کشیده شدن مدارس، بیمارستانها و مساجد از سوی منسوبین این سازمان دانسته و با گفتن اینکه ” اینجا را ترک بکنید، خانه هایمان را بر سرمان ویران کردید، دیگر از ما چه می خواهید ” واکنش نشان دادند.

روزنامه وطن در گزارشی با عنوان ” ترکیه و اوکراین مدت اقامت بدون ویزا را به ۹۰ روز افزایش می دهند ” می نویسد، بین ترکیه و اوکراین در زمینه افزایش مدت اقامت بدون ویزای شهروندان در سیاحت ها از ۶۰ روز به ۹۰ روز، توافق اصولی حاصل شده است. انتظار می رود، اجرائیات جدید با تعمیق بخشیدن به روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و جهانگردی ترکیه با اوکراین، نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت را تامین بکند.

و روزنامه حریت طی گزارشی تحت عنوان ” شمار مدیران زیر ۴۰ سال شرکتها در ترکیه افزایش می یابد ” می نویسد، شمار مدیران نسل جوان شرکتهای پیشگام در ترکیه بسرعت افزایش پیدا می کند. بهمراه ولیعهدهای شرکتهای خانوادگی، میانگین سن مدیران حرفه ای نیز که در حیات کاری خود به اوج صعود می کنند، کاهش می یابد. با احتساب اینکه ۷۵ درصد نیروی کار در سال ۲۰۲۵ را جوانان تشکیل خواهند داد، چنین تخمین زده می شود، مدیران زیر ۴۰ سال امروز در روند آتی در زمینه تولید کالا، توسعه خدمات و مصرف کننده، بیش از پیش تعیین کننده خواهند بود.

فهرست