مطبوعات ترکیه دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

روزنامه وطن طی گزارشی ضمن اشاره به اینکه کشتی جنگی ” Aleksandr Otrakovskiy ” متعلق به ناوگان روسیه از دریای سیاه با ورود به تنگه استانبول ، بسوی دریای مرمره پیشروی کرد می نویسد کشتی مذکور در حین عبور دو ساعته از از تنگه استانبول پرچم ماه و ستاره ترکیه را به اهتزار در آورد.

روزنامه ینی شفق ضمن اشاره به اینکه اداره آنتی ترور اسرائیل اعلام کرده است که هدف اصلی حمله انتحاری ۱۹ ام ماه مارس در محله بی اوغلوی استانبول که موجب مرگ سه توریست اسرائیلی و یک توریست ایرانی گردید، ضربه وارد ساختن به صنعت توریسم در ترکیه بوده است می نویسد بموجب تحقیقاتی که یک ماه است در این زمینه ادامه دارد، هدف انتحارگر داعشی توریست های اسرائیلی نبوده است.

روزنامه صاباح طی گزارشی در رابطه با اجلاس بهداشتی همکاری ویژه دولتی که قرار است در استانبول برگزار شود می نویسد در این اجلاس نهادهای معروف جهان در عرصه بهداشت و تامین اعتبار شرکت خواهند کرد. این اجلاس با حمایت وزارت بهداشت و آژانس معرفی و حمایت سرمایه گذاری های ترکیه وابسته به اداره نخست وزیری روزهای ۲۶ ام و ۲۷ ام ماه آوریل ترتیب خواهد یافت. در اجلاس مذکور با شرکت نزدیک به ۲۰ کشور قطر، امارات متحد عربی، هندوستان، تونس، قزاقستان و نیجریه شرکت خواهند کرد.

روزنامه استار طی گزارشی تحت عنوان ” ترکیه مرکز بشریت ” ضمن اشاره به ترتیب جشنواره سپاسگزاری از ترکیه توسط فعالان عربی و نهادهای مدنی در کانادا می نویسد این جشنواره که در شهر ” Mississauga ” ترتیب یافت از سوی نهادهای مدنی عرب با پیشگامی هئیت مشاورت سوری های مقیم کانادا سازمان دهی شده است. صدها شرکت کننده در این جشنواره بانگ زدند این ترکیه بزرگ است که آغوش خود را بر روی مظلومین و بویژه مردم سوریه باز کرده است. درود بر ترکیه سپاس از ترکیه.

روزنامه خبرترک طی گزارشی ضمن اشاره به اینکه خطوط هوایی ترکیه در زمینه تعداد خلبانان زن نیز رکورد شکسته است می نویسد خطوط هوایی ترکیه با حضور دو خلبان زن در اتاقک خلبان برای نخستین بار در مسیر پرواز شیکاگوـ استانبول در ماه مارس به یک اولین جامه عمل پوشانده و در تعداد خلبان های زن رکورد شکست. در خطوط هوایی ترکیه که ده سال پیش ۶ خلبان زن در آن فعالیت می کرد، با پیوستن دو خلبان زن دیگر تعداد خلبانان زن خود را به صد که ده تن از آنها خلبانان زن خارجی هستند، افزایش داده است. در خطوط هوایی ترکیه در حال حاضر ۴ هزار و ۴۲۹ خلبان انجام وظیفه می کنند. از این تعداد ۷۶۵ خلبان خارجی هستند.

فهرست