مطبوعات ترکیه جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۴

مطبوعات ترکیه جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۴

روزنامه استار در خبری با تیتر “بلژیک تروریستها را پس نمیدهد” مینویسد، عدم بازپس دادن تروریستهایی که سالهاست ترکیه در پی آنها میباشد از سوی بروکسل که در نتیجه حمله تروریستی سازمان تروریستی داعش، به لرزه درآمد، سیاست دو گانه این کشور را نشان داد. بلژیک تاکنون به درخواستهای ترکیه در خصوص جرائم تروریستی، پاسخ نداده است. ترکیه باز پس دادن ۳۰ تروریست منجمله “فخریه اردال”، مظنون ترور سابانجی و “زوبِیر آیدار” مسئول سازمان تروریستی pkk-kck در اروپا، را از بلژیک درخواست کرد ولی هیچ یک از اینها مورد قبول واقع نشد. درخواست برای بازپس دادن ۲۰ مجرم تروریست نیز از سوی بلژیک رد شد.
روزنامه صاباح در خبری با تیتر “خارجیان برای خرید ملک به ترکیه می آیند” مینویسد، ترکیه که در میان غولهای جهانی املاک قرار گرفته است، میزبان یک نمایشگاه بین المللی است. برای نمایشگاه CityScape Turkey که یکی از معتبرترین نمایشگاههای بخش املاک میباشد، ۳ هزار و ۳۰۰ نفر که هزار و پانصد تن از انان خارجی و از ۵۹ کشور جهان میباشند، ثبت نام کرده اند.انتظار می رود ۱۰ هزار تن از این نمایشگاه که در آن ۶۷ شرکت و سازمان از ۷ کشور غرفه خواهند داشت، بازدید نمایند. املاک در ترکیه بخصوص در مناطق ساحلی، بسیار مورد توجه خارجیان میباشد. منطقه دریای سیاه نیز برای سرمایه گذاران عرب جاذب است.
روزنامه خبر ترک در خبری با تیتر “ترکیه دومین شهری که بسیار مورد توجه میباشد، انتخاب شد” مینویسد، روز ۱۹ آوریل در خانه حراجی “بونهامس” لندن، آثار اسلام و هند به حراج گذاشته خواهد شد. ۳۱۵ اثر کمیاب منجمله شیشه، سرامیک، خطاطی، مینیاتور، مجسمه، برنز، فرش و لباس، به فروش گذاشته خواهد شد. در این حراجی، یک چینی که کعبه و مسجد الحرام بر روی آن نقاشی شده است نیز به فروش خواهد رفت که گفته میشود ارزش آن حدود ۶۰ هزار پوند میباشد. اثر دیگری که به کلکسیون داران ارائه خواهد شد، پرچم ابریشمی قرمز عثمانی که گفته می شود ارزشش ۳۰ الی ۴۰ هزار پوند است، میباشد.
روزنامه حریت در خبری با تیتر “مدال طلای فیزیک برای شازده کوچولوها” مینویسد، در نمایشگاه علوم و تکنولوژی بین المللی Atast I-Fest که بین روزهای ۱۲ الی ۲۰ مارس در تونس برگزار خواهد شد، دبیرستان خصوصی شازده کوچولو وابسته به سازمانهای آ»وزشی وقف SAJEV، در بخش فیزیک اول شد. جم شنول و سلیم آلبری دانش اموزان این دبیرستان، با پروژه “سنسور گاز نوری”، لایق به دریافت این جایزه شدند.

فهرست