تسهیل پروسه اخذ اقامت ترکیه

با توجه به قوانین داخلی اداره مهاجرت ترکیه و با هدف ایجاد انگیزه بیشتر برای خریداران ملک ، مرحله اخذ ویزا از سفارت ترکیه در ایران حذف شده است و دارندگان سند ملکی در مدت ۱ هفته قادر به ارائه مدارک به اداره مهاجرت و اخذ اقامت ۱ ساله خرید ملک در ترکیه می باشند .

تسهیل پروسه اخذ اقامت خرید خانه در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه همواره یکی از انتظارات مشتریان خرید ملک در ترکیه بود که پاسخ به این خواسته در ماده ۳۱ قانون ۶۴۵۸ مورخ ۴ آپریل ۲۰۱۳  ( تاریخ اجرا ۴ آپریل ۲۰۱۴ ) لحاظ گردیده و بند ب ماده ۳۱ ارائه اقامت به دارندگان اموال غیر منقول را مجاز می داند .

طبق این بند از قانون،  دارندگان اموال غیر منقول حق اخذ اقامت یکساله کشور ترکیه را دارا بوده و این اقامت بشرط عدم فروش ملک در طول یکسال مدت اقامت ، قابل تمدید بوده و سال به سال تمدید میشود .

علیرغم عدم صدور قانون شفاف درباره زمان و جزئیات تبدیل این اقامت به اقامت دائم یا شهروندی تا این تاریخ ، پیش بینی کارشناسان از ادامه سیاستهای تشویقی دولت خبر میدهد .

آخرین اقدام دولت در زمینه تسهیل اقامت خریداران املاک ، حذف مرحله اخذ ویزا از سفارت ترکیه در کشور خریدار می باشد که از ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ اجرائی گردید .

با این اقدام دولت ، خریداران خانه و دارندگان ملک در ترکیه بدون نیاز به مراجعه به سفارت ترکیه در ایران در طول یک هفته قادر به اخذ اقامت در کشور ترکیه خواهند بود .

کارشناسان شرکت مشاوره رز با اطلاع از جدیدترین تغییرات در قوانین ملکی و اقامتی کشور ترکیه و بررسی بهترین گزینه های خرید در تمام مراحل طی پروسه خرید و اخذ اقامت در کنار شما خواهند بود .

فهرست