افزایش مدت زمان استفاده از تلفن های خارجی و خودروهای خارجی در داخل ترکیه

مدت زمان استفاده از تلفن های همراه خارجی در داخل ترکیه از ۱ ماه به ۴ ماه و میزان استفاده از خودروهای خارجی در داخل ترکیه به ۲ سال افزایش یافته است

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در شهر دوسلدورف آلمان با ترکهای مقیم این کشور دیدار و گفتگو کرد. داووداوغلو با انجام سخنرانی در این شهر گفت: همگان بدانند که از دستاوردهای دموکراتیک ذره ای امتیاز نخواهیم داد. در ترکیه همگان به هر نژاد، دین، مذهب و قومیتی که منصوب یاشند براحتی می توانندد آداب، رسوم، فرهنگ، زبان، لهجه و عبادات و آیین های دینی خود را بجای آورند، اما اگر کسی و یا گروهی بخواهد با حرکت از این تفاوتها کشور را تجزیه نماید، ترک، کرد، سنی، علوی همه باهم دست بدست هم داده و در مقابل آن خواهیم ایستاد. داووداغلو همچنین در مورد سربازی نیز خبری بسیار خوب به ترکهای مقیم آلمان داده و گفت: خرید خدمت سربازی از اول ماه نوامبر از ۶ هزار یورو به ۱ هزار یور کاهش خواهد یافت. 

داووداوغلو همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون به کلیه وعده های خود وفا کرده اند، افزود: اعمال تخفیف در مسافرتهای هوایی برای خانواده ها در خطوط هوایی ترکیه از روز ۳ اکتبر آغاز شده است. همچنین مدت زمان استفاده از تلفن های همراه خارجی در داخل ترکیه از ۱ ماه به ۴ ماه و میزان استفاده از خودروهای خارجی در داخل ترکیه به ۲ سال افزایش یافته است. 

نخست وزیر ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه اقدام به تاسیس مهد کودک و کودکستان در همه جا خواهند نمود، گفت: اجازه نخواهیم داد، کودکان ترک زبان ترکی را فراموش کنند. 

داووداوغلو همچنین از ترکهای ساکن آلمان خواست تا از سوریه ای هایی که به آلمان پناهنده شده اند، حمایت کنند.

داوود اوغلو قبل از دیدار با ترکهای مقیم آلمان، در جلسه رایزنی با سرکنسولها در این کشور حضور یافت.

نخست وزیر ترکیه به سرکنسول های ترکیه در آلمان انتخابات اول نوامبر را یادآور شده و دستورات لازمه جهت تامین امکانات برای ایجاد سهولت در رای دهی ترک های مقیم آلمان را صادر کرد.  

فهرست